Hoe groot mag de sticker zijn?
Volgens de normen van de I.K.F. zijn de volgende afmetingen mogelijk:De maximale grootte van de “zijkant sticker” is 50 cm breed en 15 cm hoog, een kleinere tekst of logo is mogelijk. Simpel gezegd: de twee geribbelde zijkanten van de korf mogen worden voorzien van een reclamesticker. Deze reclamesticker mag niet meer dan 2/3 gedeelte van de korf beplakken. Dus minimaal 1/3 van de korf moet nog te zien zijn. Mochten er twijfels zijn over de haalbaarheid van het project, dan zullen wij contact opnemen met het K.N.K.V. om een bindende uitspraak te krijgen voor de specifieke situatie.
Waar mag de sticker geplaatst worden?
De sticker kan overal geplaatst worden op de nieuwe kunststof korf, echter de regels van de I.K.F. moeten hierbij nageleefd worden. Bovendien zijn de clubs en het K.N.K.V. gebonden aan de regels van het Sportreglement van het Commissariaat van de Media. Dit in verband met eventuele uitzending van beelden van de wedstrijden op de (lokale) televisie of het verschijnen van fotomateriaal in de (lokale) kranten. Een uittreksel van dit Sportreglement is op aanvraag beschikbaar. Het Commissariaat van de Media geeft in ieder geval aan dat de reclame niet overdadig aanwezig mag zijn. Met dit én de effectiviteit van de reclame in het achterhoofd zijn de zijkanten van de korf het meest bruikbaar.
Wat is de levertijd van de korven?
Voor de levering van de kunststof korven zijn wij afhankelijk van derden. Wij streven er naar binnen twee weken te leveren. Onze professionele partner heeft normaal gesproken een ruime voorraad beschikbaar. Wanneer het door vertraging niet mogelijk is een bestelling binnen een redelijke termijn te leveren, nemen wij contact met u op voor een andere oplossing.
Als ik meerdere korven bestel, krijg ik dan korting?
Bij grote of afwijkende aantallen zijn de prijzen in overleg.
Werken jullie volgens de regels van de K.N.K.V.?
Ja, wij leveren altijd volgens de normen van de I.K.F. en het K.N.K.V., deze regels zijn na te lezen op de officiële website van het K.N.K.V. Mochten er tussentijds nieuwe regels gaan gelden, dan zullen wij deze direct via de website kenbaar maken en lopende projecten en offertes aanpassen.
Kunnen jullie ook verschillende kleuren sticker leveren?
Nee, volgens de regelementen mogen wij alleen maar de kleur zwart leveren. Dit is om eventuele exotische korven en kleuren tegen te gaan. Reclame op de korven mag alleen in de kleur zwart.
Kan ik ook een (bedrijfs)logo op de korf zetten?
Ja, indien het niet tegen de regels van de I.K.F. is, kan alles op de korf geplaatst worden. Indien er twijfel bestaat zullen wij met onze contactpersonen binnen het K.N.K.V. contact opnemen om een en ander te overleggen en een bindende uitspraak te krijgen. In overleg met u kunnen wij het design van het logo passend en op de juiste plaats op de korf plaatsen. Het is mogelijk om naast de tekst ook een logo te plaatsen.
Hoe lang heb ik garantie op een korf?
Er is een verschil tussen de korf en de sticker.Op de door korfbalsticker.nl geplaatste reclamesticker geldt een plakgarantie van 12 maanden na levering. De korven dienen echter wel met zorg te worden behandeld. Korfbalsticker.nl is niet verantwoordelijk voor beschadigingen aan de sticker die veroorzaakt worden door ondeugdelijk gebruik, weersinvloeden of behandeling van de sticker door derden. Uiteraard gaan alle garantievragen in overleg en kunt u al uw vragen omtrent garantie kwijt via e-mail.Op de kunststof korven gelden de door de fabrikant bepaalde standaard garantievoorwaarden.
Wat is de houdbaarheid van de sticker?
Het materiaal waarmee wij werken heeft zijn kwaliteit bewezen in diverse branches. Omdat het materiaal waarop het gebruikt wordt nieuw is (kunststof korf) hanteren wij een plakgarantie van 12 maanden. Bij deugdelijk gebruik verwachten wij een langere levensduur. Uit de praktijk is gebleken dat de stickers meerdere seizoenen mee zullen gaan en blijven plakken.
Hoe kan ik de korf het beste onderhouden?
U kunt de korf eventueel schoonmaken met een zachte doek. Absoluut geen schoonmaakmiddelen gebruiken. Wrijven over de letters moet vermeden worden. De korven dienen afzonderlijk opgeborgen te worden, zodat ze niet direct in aanraking komen met andere voorwerpen. Ook moet voorkomen worden dat de korven langs ander materiaal kunnen gaan schuren. De korven moeten op een deugdelijke manier worden opgeborgen, dit betekent dat zij niet in de buitenlucht mogen blijven. Om voor garantie in aanmerking te komen dient aan de gestelde garantievoorwaarden voldaan te worden.
Is de korf onder alle weersomstandigheden te gebruiken?
In principe kan de korf onder alle weersomstandigheden worden gebruikt. Echter bij extreme weersomstandigheden zal de levensduur van de sticker afnemen. Zoals eerder vermeld mag de korf absoluut niet buiten opgeborgen worden. Wij raden u aan de bestickerde korven op een aparte plek te bewaren.
Als ik dicht bij korfbalsticker.nl woon, mag ik de korf dan ook zelf ophalen?
Ja, dit is in goed overleg mogelijk. De verzendkosten vervallen dan.
Hoe moet ik de tekst of het logo aanleveren?
In principe is alles in overleg mogelijk. Het liefst ontvangen wij de tekst en het logo in EPS formaat mét snijlijnen, maar als u dit niet (direct) beschikbaar heeft, bespreken wij graag met u de mogelijkheden. Indien wij uw logo moeten bewerken zijn daar bijkomende kosten op van toepassing. Grafische kennis is niet nodig.
Doen jullie ook het design van een sticker?
Ja, binnen de regelgeving van de I.K.F. kunnen wij uw tekst en logo aanpassen of ontwerpen. Hiervoor zijn wel bijkomende kosten op van toepassing. Als u de tekst en eventueel logo aanlevert maken wij voor u een sticker op maat. Eigen design, die voldoet aan de regels van het I.K.F. is ook bespreekbaar.
Wat nu als de sticker eraf gaat?
In de lopende garantieperiode lossen wij het kostenloos voor u op. Het is echter belangrijk dat de garantievoorwaarden zijn nageleefd. Deze voorwaarden kunt u nalezen bij de leveringsvoorwaarden. Na de garantieperiode kunt u contact met ons opnemen en zullen wij kijken wat we voor u kunnen doen.
Staat uw vraag hier niet bij of heeft u andere vragen? Twijfel niet, neem contact met ons op via riko@nigon.nl